Muziekles
Gitaarles en Cursus Muziektheater
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat muziek een zeer positieve invloed heeft op de intelligentie en de sociale vaardigheden van kinderen. Door zelf muziek te maken wordt het intelligentiequotiënt van kinderen verhoogd en vooral het abstractievermogen en het analytisch denken sterk verbeterd. Daarbij versterkt het gezamenlijk musiceren het groepsgevoel en de discipline, evenals de sociale en emotionele vaardigheden. Bovendien leidt dit tot een positiever zelfbeeld. Uit hersenonderzoek is gebleken, dat bij musicerende kinderen de linker hersenhelft (spraak en intellect) en de rechter hersenhelft (gevoelstoestand) sterker met elkaar verbonden raken dan bij niet-musicerende kinderen. Deze resultaten ontstaan, doordat muziek maken een positieve en stimulerende werking heeft op de neuronale verbindingen. De neuronen worden geactiveerd waardoor er minder afsterven en er betere verbindingen ontstaan. Dat bepaalt uiteindelijk het intelligentieniveau. GitaarlesBetreft individuele lessen die naar behoefte kunnen worden ingevuld met klassiek, pop of rock. Zowel akoestisch als electrisch. De lessen worden gegeven in cycli van 10 lessen, omdat een opbouw van de lessen bij het leren beheersen van een bepaald aspect van het gitaarspel crusiaal is.
Cursus MuziektheaterEen kennismaking met muziek, drama en theater in 10 lessen. De lessen worden gegeven in groepsverband. Onderstaand een overzicht van de lessen:
|